søndag 20. november 2011

Småsparing

De som kjenner meg vet at økonomi virkelig ikke er min sterkeste side. Sparing når man studerer er heller ikke lett, men jeg har priotiert og prioriterer faktisk reiseopplevelser. Dumt mener mange, inkludert meg selv til tider, men de opplevelsene jeg har hatt og kommer til å ha er ting jeg vil ha med meg hele livet. Og ikke vil være foruten. Men nå har jeg gjort et lite men enkelt grep, blir ikke mange hundre tusener på kontoen, men litt blir vel litt etterhvert? 







For hver gang jeg er bruker kortet mitt, både kjøp på nett, minibank og bruk i butikk blir det rundet av og pengene går til sparekontoene, man velger selv om man skal ha et fast beløp og max kroner pr dag. 

Blir spennende å se hvor mye det blir av dette! 

Sparer du mye hver mnd? 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var lurt!

Anonym sa...

Sparer ikke noe fast hver mnd, men de gangene jeg har noe til overs.

Anonym sa...

Kjempelurt, lurer på om de har noe sånt i sparebanken!

Mariann sa...

lurt! Sparer 200 kr hver mnd til sparekontoen og hele 100 kr til BSU! :P du må spare sånn at du ikke merker at du sparer ;D

Anonym sa...

Jeg sparer ca 500 kr i mnd, men jeg gjør det ikke på en konto, for da bruker jeg bare pengene, lettere å ha pengene i en liten eske, for da kan man se at at det blir mer lettere enn et fint tall på kontoen:)

Amalie sa...

Mariann det var kjempelurt:D