søndag 20. november 2011

Dagens lavkarbomiddag; Svinefilet med "sellerifries"

Du trenger:

Svinefilet
Sellerirot
Krydder; salt pepper, grillkrydder
Rapsolje
Tomat
Løk
Balsamicoolje

1. Stek først svinefileten i steikepanne for å lage en steikeskorpe. Jeg hadde på forhånd marinert med litt diverse krydder. Legg i ildfast form og stek i stekeovnen på ca 180-200 grader.
2. Skrell selleribitene, skjer i passende biter. Kok opp sammen med rapsolje (jeg tok ca 4 ss). La de koke til de er nesten gjennomkokte og har fin farge på seg. Legg i ildfast form, krydre med salt, pepper og litt grillkrydder, og sett i ovnen sammen med kjøttet.
3. Kutt opp løk og tomat, ha i en skål og ha litt balsamico olje og rør rundt.

 Nydelig gode!


Hyggelig søndagsmiddag sammen med samboeren 

  Neste gang skal jeg lage en deilig saus ved siden. Denne gangen hadde jeg bare litt balsamico ved siden av. Maten smakte godt, og dette blir nok laget flere ganger! 



Nå er endelig formen bedre, vært å gått en liten tur i dag, men kjenner fremdeles at det henger litt igjen i kroppen. I morgen skal jeg derimot til skolen å jobbe mer med oppgaven. 

Ha en strålende søndagskveld! 

<3 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det så godt ut! *sikle*