lørdag 26. november 2011

Facebook oppdateringene man irriterer seg over.

Facebook er vel noe de fleste har i dag. Og mange legger ut statusoppdateringer av alle varianter. Ikke alle faller helt i smak hos meg iallefall. I dag på jobben diskuterte vi denne tematikken, og bestemte at jeg skulle skrive et blogginnlegg om akkurat dette. Det er sikkert mange som også syns mine oppdateringer er kjedelige, teite og alt det.

Alle er i ulike stadier i livet. Noen har småbarn, noen er single, nygifte, separerte, skilte, deppa, mistet noen kjære og nære, og det er sånn livet er. Og for all del, det er ikke alle statusoppdateringer som er kjedelige, mesteparten er gøy å følge med på. Men det er ikke alt som er like interessant for alle. Og herremin, dette er min mening, og det betyr ikke at det er sånn. Noen av eksemplene jeg kommer med har jeg også fått innspill fra mine kollegaer.


Noe er også satt litt på spissen.


***ÅHHH jeg er så lykkelig** <3 <3 <3 Jeg er verdens lykkeligste menneske <3 <3 Med verdens beste kjæreste <3 <3 <3 Jeg bare elsker alt med livet mitt, livet er lykke ***


- Seriøst? Ingen er så lykkelige 24 timer i døgnet, året rundt. Og skulle du være det så er det neppe noen som tror deg uansett. For livet er ikke slikt. Livet går opp og ned.


*** Jeg har trent, spist frokost, laget matpakke for alle fire barna, jobbet masse, vasket hele huset, hatt sex med mannen min, gått enda en tur i det deilige nabolaget mitt, og nå sitter jeg i min nymalte stue og venter på de herligste barna i verden *** 


Supermammaer finnes ikke, ingen klarer å være 150% på`an hele tiden. Jeg har ikke barn selv, men jeg har småsøsken. Og det er tungt, barn har masse energi og behov som skal dekkes. Og folk blir IKKEimponerte, bare stressa eller som meg irriterte for det er like mye sant som å påstå at jeg er en supermodell.


*** Jeg har så vondt i hode, jeg skal gi alt for en ny rygg, jeg syns så synd i meg selv, og alle andre mennesker med denne type smerter, krysser fingrene for at det er bedre i morgen, ÅH nei det er ikke bedre i dag, kryss fingrene for at det blir bedre i ettermiddag, herremin så vondt man kan ha det ***


Syt er ut. Skjerpings. En gang iblant er helt ålreit, men er man en som konstant syter så er det slitsomt.


*** STOLT MAMMA - sammen med et av dagens bilde av beibien, man vet man er mamma når en virkelig er bekymret over skatten sin bæsj, jeg har så vondt i brystvortene - tenner på lillegutten er ikke bare bare, livet som mamma er verdens beste, jeg er ikke sliten i det hele tatt, 

Forstår at det er å få barn oppleves som et største i verden. Men når ble det å få barn ensbetydende med å gjennomgå en lobotomi? Man er da vel et menneske og en person med egne interesser, meninger og tanker som IKKE handler om bleier, avføring, brystvorter? Og tror du virkelig at alle andre rundt deg er sååå kjekt å se daglige bilder av din baby? Det er vel kanskje bestemødre som syns det er stas. Men har siste tiden fått bekreftelse av flere at man gjerne ønsker å gi beskjed vennene sine, men at man ikke tørr å gi beskjed.  Jeg har blokkert nyhetsoppdateringene fra flere for seriøst - uinteressant.


*** Jeg er så tykk, lagt på meg 5 kg siste måneden, skjønner ikke hva jeg gjør galt, nå skal jeg trøstespise og slankekur startes på mandag *** 

HEHE


*** Druer er søte, fioler er blå, det er jaggu me ta korr det skal gå te - tenk at du går ilag med me, Noen ganger i livet finner man amuletter som bringer lykke og glede, skulle gjerne hengt deg rundt halsen, men det går jo ikke, så bærer deg i hjertet i stedet ***


Et dikt eller sitat er fint og ny og ne. Men ikke konstant, det er bare ubrukelig. 




Dette er bare noen eksempler. Og det er sikkert masse mer. Og jeg irriterer sikkert noe. 


SPØRSMÅL: HVILKE STATUSOPPDATERINGER IRRITERER DEG? 





3 kommentarer:

Anonym sa...

Ang den med dikt... Hva med dem som har bilder av brennende sterinlys med dikt eller blomster/hjerter/bamser og dikt... Eller kors.. Og alt er så meningfylt og vakkert.. Utennom at det er sånn ti stk på rad...

Og jeg har det værste eksempelet. En som jeg gikk i klasse med på ungdomskolen (jeg slettet henne fra vennelisten) forguder forsatt Britney Spears og legger ut bilder der hun mener hun ligner popstjernen, og nedtellinger til den nyeste sangen skal leggest ut, eller musikkvideoen.. Men det er mer tragisk enn irriterende..

Mvh den nygifta

Mariann sa...

Jeg tror det verste er de med SYT døgnet rundt!! Også mellom de 40 statusmeldingene så har de det "sååå" bra! Hmm, noe jeg ikke fikk med meg?!

Så har jeg noen fjortiser på lista, der skal man feks like statusen, og personen skal da fortelle "hemmeligheter" om seg selv. De er 14, så på en måte unnskyldt, men jah ;P

OG; har ei som skriver reine blogginnlegg på statusen, DET ekke mye bra det!

Anonym sa...

Muhahhahaha:)
Silk