mandag 21. november 2011

Lavkarbo; deilige lapper!

 Jeg var litt sugen på noe søtt, men samtidig noe som mettet litt, valget falt på disse deilige lappene. Har laget de før, men repeterer oppskriften. Den er enkel og grei å lage.

Dette trenger du:


To pakker philadelphia ost, 1 dl fiberhusk,  3 ts bakepulver, 6 egg,  1/2 ts vaniljepulver og 1 dl sukrin. 

Rør sammen philadelphia osten (jeg brukte miksmastern), tilsett sukrin og vaniljepulver og rør godt rundt. Tilsett eggene og rør. Tilsett til slutt bakepulveret og fiberhusken. La det gjerne stå ca 10 min å svelle for å få røren litt tykk og fin. 


 Stek de i smør på pannen, lager de litt tykke, syns de er best sånn! Steker de noen minutter på hver side. 

Denne røren er doblet fra orginalen, med denne oppskriften fikk jeg 15 deilige lapper! 


Kan nytes med hvitost, men også slik jeg har gjort med litt rømme og litt rørte bringebær, nydelig godt! 



Ingen kommentarer: