fredag 31. desember 2010

Nyttårsforsetter for 2011

Jeg så nettopp gjennom fjorårets nyttårsforsetter, alltid gøy å se om man faktisk klarte å gjennomføre noen av de mål man satte for 2010. Jeg gjennomførte bare ett av de målene jeg satte meg - å gå ned 10 kg. Resten gikk vel mer eller mindre rett vest.

Denne gangen skal jeg printe ut mine nyttårsforsett og lime de på veggen ovenfor skrivepulten slik at jeg alltid kan se på de og minne meg selv på de mål jeg ønsker å nå - eller skal nå!!!

  • Gå ned 15 kg. Målet er 7.5 kg frem til 1 juli - og så resterende 7.5 kg til 1 januar. Jeg har jo gått ned litt over 30 kg til nå, så må beregne at det tar litt tid. Men 7.5 kg på 6 mnd føler jeg skal være oppnåelig. Jeg må også ha noe å strekke meg etter, i fjor ble 10 kg for slappt, noe som resulterte i mye tid som ikke gikk til å gå ned, bare stå helt stille. Så fra og med 1 januar blir det målrettet jobbing! 
  •  Dette er jo en klassiker - trene mer. Men jeg har fått kjenne på kroppen - virkeligheten av å vært slapp med treningen. Huden min flere steder er ikke noe særlig fin og jeg har også vært  plaget med brystveggsmerter som følge av tapt muskelmasse - legens ord (ikke mine egne). Så jeg må finne en rutine som er levbar, ikke noe tren 2 ganger dagen hver dag, men 3 ganger i uken skal være oppnåelig.  Så nyttårsforsett nr 2 er : få inn en god rutine på trening - som er levelig.
  •  Å få ned forbruket på unødvendige innkjøp. Jeg kommer nok til å kjøpe noe shit og tull, det kommer man nok ikke utenom. Men jeg er nærmest ekstrem. Det er så mange penger som går rett ut av vinduet fordi jeg sløser! 
  • Jeg skal dette året klare å spare mer penger, i 2010 klarte jeg null komma niks. Og det er grunnet dårlige økonomiske prioriteringer, høye uforventede utgifter i forbindelse med veggdyr, flytting etc. Nå har jeg ingen unnskyldninger. Jeg må rett å slett skjerpe meg! Jeg har iallefall laget en sparekonto, som er sperret for uttak og endringer i nettbanken, så det gjør det litt vanskeligere å bruke de. 
  • Sette skolearbeidet forran jobbingen. Jeg har jobbet mye det siste halvåret og latt skolearbeidet støve litt ned. Jeg er tross alt først og fremst student, ikke i full jobb. Så jeg må lære meg å prioritere skole, og klare å si nei til alt for mye ekstra jobbing. 


Godt nyttår folkens!

Ingen kommentarer: