lørdag 25. desember 2010

En fantastisk julaften

Som nevnt i forrige innlegg startet jeg gårdagen med åpning av julestrømpe. Senere så jeg den tradisjonelle askepott - den filmen er mer tradisjon enn det er en bra film. Kjøper liksom ikke den på DVD å ser den utenom juleaften. Etter dette ordnet jeg meg og dro oppover til Vassbotten hvor min kjære Anja bor. Fikk servert deilige smultringer og kaffe, satt der å prata litt før vi kasta oss i bilen og dro til Rognan. Der satt vi lys på graven til en venninne som døde for noen år siden. Så dro vi til Susanne - en annen venninne som vi har gått på skole sammen med noen år. Prata litt shit der også før vi dro hjem til meg hvor vi snakket litt med mamma og co. Så ble Anja og hennes kjæreste Kristian hentet. 

Så var det egentlig bare å gjøre siste finish på sminke og klær. Dro oppover til mine besteforeldre. Spiste deilig middag og dessert. I år var vi 12 stk, bare voksne og ingen barn - regelrett fantastisk om jeg får lov til å si det. Pakker ble det nok av: 



Gavene tok nesten over hele stuen - har aldri sett så mye gaver i mitt liv. Vi holdt på aktivt tre og en halv time. Og det var jammen ta ikke mange minutter man fikk på seg til å åpne hver gave. Visst det hadde skjedd kan det nok hendte at vi hadde holdt på enda. 



Jeg fikk rett å slett fantastiske gaver. Har aldri fått så mye fint tror jeg: 

  • Smykke av hvitt gull fra min kjære + tre disneyfilmer 
  • Tigi bedhead dumb blonde shampo, balsam, smoothness stylingting, shiningspray og hold spray av min søster Maria 
  • Av mamma og de husker jeg ikke alt jeg fikk en gang, fikk to fagbøker jeg hadde ønsket meg - geriatrisk sykepleie og fagutvikling og forskning i klinisk sykepleievitenskap, klær, sminke, pysjamas, rettetang (selv om jeg har GHD kommer nok denne til nytte også), varmebeskyttende spray og sikkert noe annet 
  • Gavekort på hårklipp på Jan Thomas hårstudio (iiiiiiik!!!!) og kake fra min kjære Anja 
  • Fantastisk rosa genser fra Sonja 
  • Hjemmestrikka votter, lester og overknees 
  • Litt penger 
  • Pyntenisser og julekrus 
  • Dusjsåpe 
  • Strømpebukser og tights 
  • Bilder av bergensjentene og bilde av Matheo - sønnen til en venninne 
  • Gave med mening - vaksinasjon av et barn via plan fadder

Og masse annet fint også, men som mitt trøtte hode ikke kommer på i farten. Men masse masse fantastisk  bra og nyttig. 

I dag skal vi spise deilig kveite til middag. 

Ha en fin 1 juledag. 


Ingen kommentarer: