onsdag 6. januar 2010

Jeg flyttet ikke til Bergen for å ha det like kaldt som i nord!

Jeg SAVNER dette! Jeg tror det er meningen jeg skal bo i et varmt land..


Å gå ut av døren på morgenen med 14 minus i Bergen er mindre behagelig. I fjor jul på denne tiden var det grønt ute, hager har aldri sett så grønn ut i mine øyne som da. Mens nå er det hvitt, is og ikke minst brunt slafs av all bilkjøringen. 2 dag i veledighetsuken på skolen. Må ærlig innrømme at hadde det ikke vært for at Silje tok med bok nr 2 av Stieg Larsson hadde jeg sovnet. Det var smertefullt. Men jeg har bestemt meg for en ting iallefall:

Jeg skal ha EN dag i uken uten kjøtt.

Som de har sagt nå en stund er at det tar mye på miljøet å produsere så mye kjøtt, istedenfor grønnsaker og slikt. Så jeg tar utfordringen å dropper kjøtt en gang i uken. Jeg er slettes ingen miljøfanatiker. Men visst alle skal tenke "hva kan lille jeg gjøre?" så blir det iallefall ikke bedre, eller hur?

Ellers holder jeg på å lage et budsjett over min personlige økonomi. Som alene er det mye dyrere, alt er dyrere. Så skal ha budsjett for å få bedre kontroll på den. Noe jeg har brukt er dette: http://okonomiguiden.no/lag-personlig-budsjett/ Anbefales.



Ingen kommentarer: