fredag 24. juli 2009

Tur gjør godt for kropp og sjel!

Endelig har jeg en god døgnrytme igjen! Jeg har nettopp lest gode tips på www.blondejulie.blogg.no angeånde diett og slikt. Et tips fra meg er rett å slett å ha en god døgnrytme. Det gjør at man er bedre uthvilt og det er lettere å spise riktig til rett tid. Etter frokost gikk jeg en tur på ca 50 minutt, blandet med litt jogging. Å gå tur ute gjør at man beveger skrotten, men man får også tid til å tenke og bare slappe av. Flott tur!


Fint å gå tur her hjemme!

Godt egnet for turgåing


Nå har jeg nettopp spist en deilig lunch - bacon og sopp salat. Her er oppskriften jeg bruker:

  1. Del baconstrimler i passe store biter
  2. Kutt opp ønsket mengde løk og sopp
  3. Stek dette mens du kutter litt isbergsalat
  4. Ta på litt grillkrydder på det som ligger å freser i stekepannen
  5. Kutt opp litt tomat, agurk og litt paprika - dander det litt fint på tallerkenen
  6. Ta på litt apetina fetaost (ikke fra glass - men i pakke)
  7. La bacon, soppen og løken hvile litt før man tar det oppå salaten
  8. Spis og nyt!

I dag skal jeg lage kylling til middag, noen som har noen gode tips?

1 kommentar:

BlondeJulie sa...

jeg eelsker sopp! liker ikke bacon da, så tror jeg må ha skinke isteden :)