onsdag 22. juli 2009

Å spise ute er en utfordring!

Nå sitter jeg på Oslo S. Jeg har planlagt nøye hele turen, hvordan jeg skal spise, hva jeg skal spise etc. Vil ikke falle ut av ketose grunnet en togtur. Spiste den daglige frokosten med 2 stekte egg med litt grønt attåt. Til lunch på toget ble det et pizzastykke fra i går og vann. Nå sitter jeg da på Ophuz kafe på Oslo S, har nettopp spist en lun kylling og baconsalat. Sist jeg spiste den her var jeg ikke på noe lavkarbo, så tenkte ikke stort over det for den var så god forrige gang. Istedenfor brød ved siden av var det krutonger i salaten, så jeg begynte med å plukke de ut. Det er jo karbohydratbombe uten like, jeg måtte så kontrollere de andre grønnsakene, passe på at det ikke var sneket inn noen frukter eller mais eller noe sånt. CHECK - CLEAR. Nydelig salat med god smak, men etterhvert som jeg nærmet meg bunnen av tallerkenen var det masse dressing, en oljedressing så er ikke så ille med karbohydrater. Men turte faktisk ikke spise resten.

Jeg skulle ønske at flere resturanter kunne ha en rett som hadde vært perfekt for de som ikke spiser karbohydrater, eller de som har lyst å redusere litt på antallet. Dette vil gjort det mye enklere. Som forfatteren av "slank med ketolysekuren" skriver så begynner det visstnok i Norge, det er en resturant her i Norge (tror det var Arendal) hvor de skriver næringsinnholdet på matretten. DET hadde vært perfekt. Da kunne de som ikke vil ha så mye fett velge riktig, de som vil ha masse proteiner velge lettere og oss som spiser lavkarbo velge retter uten å falle ut av ketosen. Ånden min lukter forressten skikkelig merkelig i dag, søtt - nesten litt dropsaktig! Men det er visst vanlig det. Håper bare ikke andre merker det på samme måte som jeg merker det. PINLIG.

Har enda flere pizzastykker igjen, så tenker å spise det til mellom og kvelds. Skal tross alt kjøre tog i enda ganske mange timer og trenger litt mat da. Jeg har også med meg en Atkins sjokoladebar - den er sykt god. Og den inneholder bare 2.1g karbohydrater pr sjokolade og hele 19 gram proteiner. Den er svært mettende! Bilde av herligheten kommer senere! Negativt med den er at den er dyr. Koster 25 kroner for 1 stk.

I morgen eller fredag kanskje tenkte jeg å lage gele som ikke inneholder NOEN karbohydrater. Oppskrift og bilder av det kommer nok også! Er spent på den må jeg si.

Ha en fin dag.

Ingen kommentarer: