tirsdag 21. juli 2009

Lavkarbo pizza!

I dag har jeg eller mest min kjære samboer laget lavkarbo pizza. Altså deigen er uten karbohydrater! Brukte oppskriften fra boken "slank med ketolysekuren", men den ble ikke bra, så måtte prøve oss frem til det ble bra. Soyaprotein som jeg bruker får man kjøpt på helsekostbutikker bl.a!

Oppskriften:

3 egg
2 ts med olje
4 dl soyaprotein
2 ts bakepulver
Litt salt og oregano for smaken

Dette blandes godt og legg det utover en stekepanne MED bakepapir oppi! Dette er veldig viktig for det er en deig som er svært løs. Stek den i steikovnen på 225 grader i 20 minutter. Ta den ut og lag det fyllet du vil ha. Jeg brukte kjøttdeig, løk, paprika og ost.



Den ble faktisk ikke verst! Stor ble den og. Vi spiste hver sitt stk til middag med salat ved siden av. Det smaker annerledes enn vanlig pizza, men slettes ikke en dårlig erstatning! Anbefales de som begynner å få ut for ideer til lavkarbo mat.


Nå skal jeg pakke videre. Setter meg på toget 07.58 i morgentidlig. 23 timer og 50 minutter senere er jeg hjemme på Røkland. Jeg gleder meg stort. Har pakket med meg vekten, pilatesdvd og treniningsmatten og masse masse klær og litt bøker!=)

2 kommentarer:

BlondeJulie sa...

hvordan får du det til å bli en deig med så lite fast og så mye flytende? den så god ut! :)

sv: jeg kjenner ei som også har gått på den dietten, og jeg syns den virker veldig bra! Den eneste bakdelen med den er at uten karbo er det vanskelig å bygge muskler. Men det er jo ikke sikkert du ønsker det. Det er sant at det fins mye mat man kan lage uten mye karbo. Jeg elsker laksefilet! 0 karbs :D Kommer til å følge bloggen din fra nå :)

Amalie sa...

Når man lager det, så blir det langt fra en deig, blir veldig løst, men når det blir stekt i ovnen så blir det mye fastere. Jeg syns det var en god erstatning for vanlig pizza!:)

takk for det! Skal legge inn bloggen din på min følgeliste!=)