torsdag 31. juli 2008

Gele! Ta frem en pakke GELE!

Når jeg ble introdusert for gele vet jeg ikke akkurat, sikkert i en bursdag hos en eller annen klassekamerat eller et familiemedlem. Gele var alltid en slager i fødselsdagsfeiringer, men med årene forsvant gele`en sakte men sikkert, når man er 14 er det ikke lenger kult å servere gele, derfor var det mange år der gele ikke var en del av mitt liv. 

Etter noen år i Bodø og noen i Bergen har det jo alltids blitt resturantbesøk på diverse typer, og etter å ha tenkt gjennom det så har jeg faktisk ikke sett gele på dessertmenyen en eneste gang, hvorfor det tenker jeg? Argumenter for at det ikke skal være gele på menyen kan jo være at det er vanskelig å spise for kunder som kanskje har på seg pene klær? ikke fancy nok? Ikke vet jeg, men jeg er smålei av å få valget mellom sjokolademousse, panacotta, is med banan og diverse likørjordbær på noen kjeks, hvorfor ikke noe så enkelt og godt som en liten skål med gele og vaniljesaus! Det er enkelt og godt, og de fleste mennesker liker gele! Som rema 1000 sier det: Det enkle er ofte det beste! 

Ingen kommentarer: