mandag 28. juli 2008

Bryllup

Den 26 juli ble mitt søskenbarn Siri smidd i hymnens lenker til sin Ole Gunnar, alt dette tok sted på Innhavet i Hamarøy. Når vi stod i kirken og musikken begynte å spille fikk jeg nesten hjertet i halsen, og når Siri kom gående inn i en vanvittig vakker brudekjole var det vanskelig å ikke få en liten tåre i øyekroken! Enhver jente fikk nok et akutt ønske om å gifte seg når man så hvor nydelig Siri så ut i brudekjolen. Hele sermonien var nydelig. Etter kirken var det en liten pause etterfulgt av en utsøkt middag. Kl 20.00 var det tid for at brudeparet skulle kutte kaken, og min bestemor hadde laget en 3 etg hjerteformet bryllupskake, nydelig i syn og smak! 

Etter noen runder på kakebordet og litt preiking ble baren åpnet, det er ikke vær dag man går i en bar og får en drink uten å måtte betale for det! Det var en delilg følelse! Det ble mange glass vin og deilige drinker! Å feste sammen med familien var særdeles fantastisk! Gikk faktisk opp for meg der og hvor "søsken" jeg og Maria faktisk er! Kjekkt å vite! (selv om det også er noen klare forskjeller:p) Familien ble skjenkt og jeg ble selvfølgelig også skjenkt! Når klokken rundet 04.30 ble jeg trett og dro med meg Maria hjem! Hun drakk på drammen sin helt til hun sovnet inn i dobbeltsenga sammen med min Onkel og hans Madam, jeg fikk heldigvis en egen seng! 

Hele dagen var uten tvil en stor suksess! 
Gratulerer til Siri og Ole Gunnar!








Ingen kommentarer: