torsdag 24. juli 2008

Friskt språk fra nordland!

1 august 2008 er det to år siden jeg flyttet fra en bygd i nordland til vestlandets hovedstad, Bergen. Det har medført både små og store forandringer. Noe av det som har forandret seg er språket mitt. Nordlendinger er vel kjent for sitt fargerike språk med mye "styggord" i seg, og de fleste og styggeste av dem har jeg lagt bak meg. To ganger i året er jeg hjemme nordpå, det skal 15 min til sammen med min lillesøster Maria før hele mitt skitne språk er tilbake for fullt. 

Her er en liten samling av noen av mine/våre spreke og fargerike banneord/setninger/quotes! 

" han er en shabby liten satan" 
" fettskitn inni helvettesræva" 
" gud i heeeelvette" 
" satan inn i feskhelvette" 
" satan i japan" 
" din jævla grevlinglort" 
" jesus i bur" 
" stekk å pess" 
" kuk i bur" 
" di jævla kjerringlørv" 
" di hestfett" 
" din jævla kaviarstjerneslikker" 


OG HER ER SYNDERNE MED DETTE FRISKE SPRÅKET!



1 kommentar:

Demmo sa...

Fy filleren, det var ikke pent