søndag 6. desember 2009

Nuet eller fremtiden?



God Morgen! Selv om det ikke helt regnes som morgen lengre. Jeg har sovet lenge og syns det var fantastisk. Ikke like effektiv som i går med andre ord. I gårkveld var jeg sammen med Christel, Natalie og Gøril. Var hos sistnevnte å så film - Harry Potter og halvblodsprinsen. Gøril var så grei å laget agurk og gulrøtter med dip! Kvelden ville blitt bra uten, men det var prikken over i`en for min del.

I dag er det Søndag. Jeg har ingen planer. Jeg gjør som Silje og lever i nuet. Jeg bodde hos Silje i to uker etter jeg ble singel, for å slippe å finne hybel like før jeg dro til India og betale for 2 mnd jeg ikke var der. Livet i Anglevik var fantastisk. Jeg lærte meg at alt kan ikke planlegges, man kan ikke ha "lister" på alt, man kan ikke være best i alt, man kan faktisk sove uten vekkerklokke, verden går ikke under av å forsove seg. I det hele og store. Jeg er/var et menneske som lever veldig mye i fremtiden. Jeg har en tendens til å planlegge til de grader, og sette skyhøye forventninger til meg selv. Men nå prøver jeg å nyte dag for dag. For hvordan kan man ta vare på de flotte øyeblikkene og leve i nuet visst man planlegger alt? Jeg er nok ikke helt der Silje er enda, og flere ganger må hun "Amalie.. slapp av - lev i nuet" Men syns faktisk jeg er bedre enn jeg var før.

Er du et menneske som lever i nuet, eller i fremtiden?

4 kommentarer:

Jannike sa...

Trur eg er ganske lik deg der. Ekstrem på å planlegge og MÅ ha kontroll på alt til einkvar tid;)

sant som du skriv, viktig å leve i nuet:)

ha ein fin søndag Amalie:)

Mariann sa...

Flink :) Jeg fikk jo et veldig fint dikt i adventspakken i går, "dersom jeg kunne leve livet om igjen"... Og da er det vel ikke noen tvil om at jeg liker å planlegge dagene minutt for minutt:p Men jeg prøver!!

Amalie sa...

ja det diktet mariann va dritfint:) man kan ikke gjør anna enn å prøv;)

Ella sa...

Jeg er vel en god blanding :p