mandag 12. juli 2010

Shopping og litt økonomisk sans!

God aften. I dag har dagen gått i ett bankende kjør. Startet dagen med å dra til Ikea å handle noen flyttebokser. I dag er det bare 20 dager til avreise/flytting til Oslo. Har pakket ned noen ting også, siden jeg jobber en del ved siden av, er det bare greit å begynne i forveien. Jeg fikk lønn i dag. Jeg satt lenge og veide opp og ned om jeg skulle kjøpe meg ghd slettetang. Men fant ut at jeg droppa det for nå, skal heller vurdere det etter jeg har flyttet. Men jeg shoppet noen andre ting:


I denne posen ligger det en høstjakka som satt som et skudd! Den jeg kjøpte i forrige uke er en sommerjakke som blir kald på høstdagene, og faktisk til tider nå som sommeren (!). Kjøpte den på salg på Vila telegrafen. Bilde kommer kanskje en annen dag.

...siden jeg droppa ghd tanga som sliter så mye mindre på håret måtte jeg ha kerastase sin varmebeskyttende krem. Den er fantastisk, og nesten det beste er at den lukter smurfedrops!


Min kortmappe har vært defekt lenge, har ofte bare funnet kortet liggende i væska, og kortmappen ligge der som en åpen idiot som ikke gjør jobben sin: beskytte mitt kort! Så jeg kjøpte ny i dag. Kjøpte den på en gullsmedbutikk på galleriet. Selve eska er jo nesten finere enn selve kortholderen, syke saker!

svart og enkel - akkurat sånn jeg ville ha en kortholder!


Min kjære bestevenn Anja er en økonimisk geni i mine øyne. Hun har god økonimisk sans og jeg har masse masse å lære av henne. Jeg har begynt i et lite kurs. I dag skuffet jeg nok henne litt med å shoppe den jakken, men jeg er jo ny, så en liten sprekk nå i begynnelsen må være lov?

Jeg har fått flere gode tips, det første jeg skal dele er: Ta ut penger og la kortet være hjemme. Tenker det kan forebygge mot en del uplanlagt shopping, og man ser faktisk hvor mye penger man bruker. Kanskje det blir en liten aha opplevelse? Men jeg har gjort noe annet også faktisk, jeg har opprettet en sparekonto som jeg kan sette inn penger på fra nettbanken, og se hva jeg har på konto, men jeg kan ikke overføre penger fra den. Da må jeg ringe banken. Dette kan jo være en gylden mulighet? Pluss at jeg endelig har fått igang den der BSU`en!

Mamma er du stolt?

BTW: ønsker meg penger i b.gave.

Natta!


1 kommentar:

Anonym sa...

Haha..økonomisk geni jah...nok derfor e fikk E på bedriftsøkonomi-eksamen ;D

Men ja..den jakken hadd du klart d uten! *smekk* BSU er bra, sålenge du klar å sett inn nå på den :p