lørdag 5. mars 2011

FUCKINGS barnevogner og VM duster!

Jeg ante fred og ingen fare da jeg dro ned til Bogstadveien for litt gaveshopping og litt kaffeslabberas i mitt eget selskap. Lørdager er det ofte mye folk ute, men siden det var midt i VM så var tanken at det kanskje ikke var så ille å befinne seg midt i smørøyet akkurat da. Mengden var ikke det verste, men sorten!

Jeg er ikke den som gliser hver gang jeg ser en barnevogn, jeg er glad i søsknene mine, og mine venners barn og slikt, men jeg er nok av den sorten som gjerne kunne betalt litt ekstra for å sitte på en kafe uten barnevogner som blokkerer alt av veier, og barn som hyler og roper. Ikke minst ved en lengre flyreise. Men en ting tar kaka og det er når de med barnevogn skal gå tre i bredden på de elendige gangfeltene i bogstadveien, da ser jeg rødt. Det er en ting at de skal erobre dette i hverdagene når de triller avgårde til sin daglige kafetur med barselgruppa, men når man går tre i bredden samtidig som det er masse gærninger med skistaver og ski overalt, så får de jammen ta godta at folk blir forbanna. For det var ikke bare meg nemlig som var rød av forbannelse. Folk prøvde forvilt å komme forbi, "unnskyld meg, kan jeg få komme forbi" men madammene med barnevogn bare fortsatte snakkingen om amming og bleier. Tilslutt var folk så lei "For pokker heller, folk skal forbi, dere må vise mer hensyn". Så folk fikk komme forbi etter veldig mye pes. En ting at man har fått et barn, man har da for faen ikke gjennomgått en lobotomi! Å vise hensyn gjelder fremdeles, det er ikke bare du og ungen din i denne verden!!! Jeg for min del småropte faen heller dere barnevognjævler en gang, det er både sant, stygt sagt - og jævli godt å få ut av systemet.

Vær så snill, visst jeg noen gang skulle få barn, minn meg på hvor irriterende det er at man går i bredden med barnevogner, og minn meg på at jeg kan la vær å dra midt i byen på lørdager! For sannsyneligvis blir jeg også en som sitter på kafe og tusler rundt i byen hver eneste dag uansett, så hvorfor ikke holde seg hjemme den lørdagen, slik at andre som jobber ræva av seg i ukedagene kan nyte en dag fri uten å bli blokkert, dyttet i av de jævla barnevognene.

Ikke nok med det. Midt i alt det her så Johaug og Bjørgen ferdig i holmenkollen, og alle gærne VM turistene kommer ned. Samtidig som barnevognmafian erobret bogstadveien kom det masse mennesker med skistaver, bjeller og drit som også skulle inn på butikker. LITE kult å stå innepå H&M og nesten få en skistav i øyet, da ble jeg igjen forbanna og sa bare "seriøst?!?! han  unnskyldte seg etter en stund. Jeg ble kjempelykkelig når personale sa at de med skiutstyr måtte sette det fra seg utenfor. LYKKE.

En annen lykke var når VM gærningene og barnevognmafian begynte å småkrangle her og der. De med ski mente at barnevognene var i veien, og mødrene irriterte seg over de dødsfarlige skistavene. Fantastisk kombinasjon. Det var like før jeg fant frem popcornet og bare nøt det hele. Jeg fant heldigvis det jeg skulle ha, og nærmest løp til t-banen, og når jeg så kaoset der begynte jeg nesten bare å le. Se for deg barnevogner, VM folk, og folk som meg som bare skal hjem, som uheldigvis bor langs frognerseterbanen. Barnevogndamene forbannet for at VM turister bare stappet seg inn i vognene for å komme seg avgårde, og de ble stående igjen, for det var ingen som hadde interesse av å flytte seg for en barnevogn.

Jeg er heldigvis hjemme igjen, og humøret begynner å komme seg. Bare det å skrive det ned gjorde enormt godt. Men for guds skyld, vis hensyn når man er ute, og det gjelder både de med og uten barnevogner eller skisstaver.

Takk for det! 

Ingen kommentarer: