fredag 25. mars 2011

Deilige lavkarbo brownies!

Nå har jeg laget ubeskrivelige saftige og deilige brownies. Jeg fant oppskriften på www.minlavkarbomat.blogspot.com.

Du trenger:

100 gram smør
1/2 dl fløte
150 gram mørk sjokolade (jeg brukte den fra cavalier)
75 gram mandelmel
150 gram sukrin
1 ts vaniljepulver
1 ts bakepulver
3 egg

Til topping:
Hvit sjokolade (cavalier)
Melkesjokolade (cavalier)
Peanøtter

Slik gjør du:

Smelt smøret sammen med fløten. Trekk platen til siden og tilsett 150 gram mørk sjokolade og rør rundt. Tilsett mandelmel, sukrin, vanlijepulver, bakepulver og visp rundt til det blander seg fint. Tilsett 2 vispede egg. Rør alt godt sammen. Hell i en form med bakepapir.

Knus den hvite og melkesjokoladen og strø over kaken, dryss over litt peanøtter. Jeg stekte kaken i ca 15 minutter. Den var skikkelig saftig og god slik jeg liker brownies! Denne blir laget flere ganger!


mmm mm mmm

Anbefales til den som er glad i sjokolade!


9 kommentarer:

Jannike sa...

Åååå herlighet!! Ska sei d såg snadder ut!!! Kor kjøpe du mandelmel? Ikkje på nettet?

Anonym sa...

Nam! Denne må prøves!

Anonym sa...

Ser kjempegod ut, skal prøve denne til helgen :-)
Ett lite spørsmål bare:
I ingrediensene står det 3 egg, men under fremgangsmåten har du bare skrevet 2 egg?

Anonym sa...

Nam! Hvor mange grader hadde du ovnen på? :-)

Anonym sa...

Hei,

Du kunne kanskje skrevet hvor mange egg som skal i, og hvor mange grader den skal stekes på.. Får ikke akkurat lyst til å lese bloggen din når flere kommenterer på dette, men så svarer du ikke en gang..

Amalie sa...

Beklager så mye. Det er ikke lenge siden jeg har slått på varsling for kommentarer.

Jeg brukte 3 egg, og hadde ovnen på 170 grader i ca 30 minutter :)

Anonym sa...

Har prøvd å bake med sukrin før, og synes det ble litt for lite søtt. Blir denne kaken søt nok synes du?

Anonym sa...

Det står i teksten at du stekte kaken i 15 minutter, i kommentarer står det at du har stekt den i 30 minutter?? Hva er riktig??

Anonym sa...

Det står i teksten at du stekte kaken i 15 minutter, i kommentarer står det at du har stekt den i 30 minutter?? Hva er riktig??