onsdag 2. mars 2011

Dagens lavkarbomiddag: Kyllingfilet og soppstuing


Du trenger:

Kyllingfilet
Sopp (jeg brukte 4 store sopp)
Seterømme
Jarlsberg
Hvitløkskrydder
Peppermix
Tilbehør: jeg har brukt agurk og avokado

Først tar jeg litt olje på kyllingen og gnir inn litt hvitløkskrydde og peppermix på begge sidene. Lar den hvile litt mens jeg skjærer sopp og varmer opp stekeplaten. Så steker jeg kyllingfileten i en dæsj med smør. Mens kyllingfileten steker, begynner man å steke soppen, jeg krydrer den også med littegranne hvitløk og pepper. Når den er ferdigstekt tar jeg i 1 ss med seterømme, og en skive med jarlsberg - bare for smaken sin skyld. Lar det småkoke litt på platen.

Når stekt ferdig legg tilbehør på tallerken sammen med kyllingen og soppstuingen:


Kjempegod middag! 

Ingen kommentarer: