mandag 18. mai 2009

Endelig at home

Jeg er hjemme. Hjemme på Røkland. Et lite sted i Saltdal kommune. Nydelig sted. idet jeg gikk av toget senket skuldrene seg til normalhøyde igjen. Ingenting å stresse med når man er hjemme. Eksamen nærmer seg med stormskritt for hvert minutt, men stresser ikke. Ikke mulig i disse nydelige omgivelsene. 17 mai var for min del en fantastisk dag. Jeg stod opp, spiste frokost, slappet av, koste meg i solen. Etterhvert ordna jeg meg litt og mine besteforeldre kom til en deilig middag. Spiste oss dårlig mette og satt ute i solen og slappet av. Resten av kvelden var også bare chillj. AKKURAT slik jeg liker å feire 17 mai, tog, bunad og pølser frister ikke for min del. 

I dag stod jeg opp kl 9.00 for å lese litt pensum. Etterhvert satte jeg meg ut og koste meg med boken en kunstbok. Når Maria omsider stod opp dro vi til Fauske. Der fikk hun kjøpe seg litt klær siden hun har bursdag snart. Ellers vil jeg si at fauke er et hull. Unnskyld for de som bor der. Men det er jo seriøst ikke folk ute i sentrum, det bor jo noen på Fauske, siden det har bystatus, men folk er jo ikke ute! Men ellers syns jeg sentrum er blitt penere etter en "miljøgata". Alt i alt en fin tur. På veien hjem satt jeg og Maria og syngte gamle gode slagere for full hals. Topp 5: 

  1. Spice Girls - Wannabe
  2. Andrew Strong - Aint to mountain high enough
  3. Moulin Rouge/Elton John - Your song 
  4. Anouk - Nobodys Wife
  5. Britney Spears - Lucky







Ingen kommentarer: