lørdag 14. mai 2011

Lørdagskos: Lavkarbomarsipan m/sjokolade

I dag er det lørdag - tid for lørdagsgodt. Formen har mer eller mindre ikke vært bra. Har store deler av dagen bare ligget i sengen og sett på tv. Men etter litt medisiner følte jeg meg litt bedre og det måtte utnyttes; lavkarbo marspian med sjokolade!

Du trenger:

2 eggehviter
90 gram mandelmel
60 gram sukrinmelis
Mandelessens
Sjokolade (jeg brukte cavalier sukkerfri)

Mål opp det tørre og rør dette godt sammen. Tilsett eggehvitene og noen dråper mandelessens - ikke ta for mye, jeg hadde kanskje 4 dråper, og mange flere kan bli kvalmende. Rør dette godt sammen, deigen blir litt porøs. Rør til kuler, stenger eller til hva man enn hvil. Smelt sjokolade i en kasserolle, dypp kulene inn og legg det på bakepapir og la det stå litt kaldt i kjøleskapet. Kjempeenkelt og NYDELIG!

De ser ikke så veldig proffe ut - men de smaker kjempegodt!  

mmm mmm 

1 kommentar:

jannike sa...

gaaaad! E d rart eg e innom her 100 gonga for dag?! skal prøvast ;)