torsdag 19. mai 2011

Lavkarbokake med vaniljekrem og jordbær!


Før den gamle macen kreperte lagde jeg en deilig kake, men fikk ikke lagt ut noe om den før nå. Jeg brukte oppskriften til Charlotte, en sinnsykt deilig kake. Men sammen med denne lagde jeg vanlijekrem og hadde litt jordbær på! 


  • 2 egg
  • 1 1/2 dl sukrin
  • 150 g smeltet smør
  • 1/2 dl vann
  • 1/2 ts vaniljepulver
  • 1 1/2 dl mandelmel (av malte mandler) 
  • 1 1/2 dl bakepro 
  • 1 ts bakepulver
Miks egg og sukrin porøst. Smelt smør og vann og ha i med eggene. Ha i det tørre og bland godt.

Kaken steikes på 175 grader i 30-35 minutter. Jeg hadde den i en brødform. 

Vaniljekrem: Kjøp en pakke med eldorado sukkerfri vaniljesaus (pulver), følg anvisningen på pakken. Først koker man opp pulveret i litt melk og lar det avkjøle seg. Jeg halverte oppskriften for å ikke lage for mye. Pisk krem, rør i den avkjølte vaniljesausen (den er ganske tykk i konsistens) og rør sammen. 


 mm den ble kjempegod! 


 Jeg skulle bare ha et lite stykke, så jeg droppa å smøre hele kaka med krem, litt kronglete - men nydelig smak! 

mmm mmm! Kjempegodt!



1 kommentar:

Anonym sa...

du er så flink med mange gode oppskrifter, denne kaken skal jeg prøve.klem fra mor