lørdag 10. oktober 2009

Blogginnlegg 10.oktober

I dag fikk vi servert luksusfrokost her i Mursan. Nemlig noe pålegg ved siden av de lompene vi vanligvis får, det var utrolig godt med ost og syltetøy. Før jeg dro hit spiste jeg max 15 gram karbohydrater pr døgn, her er det helt umulig. Til frokost er det en liten bit omelett og lomper med litt melis på, til lunch er det ofte ris, lefse og en potetblanding med noe krydder og diverse til kvelds. Altså bare karbohydrater. Jeg tenkte før jeg dro at jeg må prøve å unngå det så godt jeg kan, men her er det bare å gi seg over, og ri på karbohydratbølgen! Vi spiser 3 måltider, og da må vi spise godt slik at vi har mye å gå på. I denne varmen er det helt nødvendig.

Etter frokost dro vi sammen med Dr. Vishal og hans team til en landsby, bare en liten svipptur herfra. Først gikk vi rundt i landbyen å spredte beskjeden om at vi var her for å ta tuberkuloseprøver, og at de som har hatt hoste med ekspektorat i over to uker bør teste seg. Så gikk vi inn i et hus og folk kom etterhvert med prøvene sine. Alle barna som gikk på skole der kom å bare så på oss, det er nesten litt ubehagelig å bli sett på så lenge, men det er en liten landsby så de er neppe vant til å se bleikinger som oss. Foreldrene så at vi hadde med kamera og ville at vi skulle ta bilder av barna deres, så mange bilder ble tatt i dag.

Da vi var tilbake på klinikken fikk vi muligheten til å gå ut å kjøpe noe drikke, kjeks etc. Jeg er enda ikke vant til de få måltidene, så blir slapp i noen deler av dagen, og da er det greit å bare kaste i seg noe før neste måltid venter. Barna rett utenfor klinikkens porter er så skjønne, de er alltid blide og denne gangen ville de ta oss i hendene og si hello, føler meg nærmest som en kjendis! Like før jeg finner frem blokken og pennen og gir de en autograf;)

I kveld har vi sittet inne hos Reidun å sett film, Jeg er Dina! Drømte meg bort til nordlands vakre natur der jeg satt. Nå skal jeg hoppe en tur i bøtta aka ta en dusj og legge meg. I morgen skal vi fire faktisk synge i gudstjenesten, ehheee – ja det er sant. Vi ble spurt om det i dag, og klarte selvfølgelig ikke si nei. Etter kirken skal vi ta en taxi inn til Mathura å gå i sentrum å kike og spise på pizza hut. Og nå uten Reidun, må snart prøve oss alene for å se hvordan det går.

Natta!

Ingen kommentarer: