lørdag 11. april 2009

Ich love Berlin

Nå er jeg vel hjemme etter en fantastisk uke i Berlin. Flyturen mot Berlin gikk derimot ikke så veldig bra, eller Bergen-Amsterdam gikk veldig bra, men da ble kjørt ut mot flyet i Berlin så jeg at det var en annen flytype enn det jeg er vant til, et fokker 100. Gidder ikke gå helt i detaljer om alt, men jeg svimte av og grein hele turen. En vond opplevelse. Ble straks bedre da vi kom til det flotte hotellet. Slappet av litt før vi dro ut og spiste en god middag.  Vi har gjort så masse, og kost oss helt vanvittig! Har bl.a sett og gjort: 

- Berliner Dom (den flotte katedralen som er på flere bilder) 
- Museumsinsel (museumsøya - masse fin kunst)
- Riksdagen 
- Brendenburger tor 
- Guggenheim museet/galleriet
- Berlin Zoo (isbjørnen Knut og Flodhestene var høydepunktet) 
- KaDeWe (Berlins største varehus + drakk rosa champagne)
- Verdens stiligste sushibar hvor maten kom på båter rundt baren
- Shopping 
- Busstur med guide 
- Holocaust memorial 
- Berlinmuren 
- Checkpoint charlie 




















På det siste bildet er jeg sammen med Robert, Hege og Ivar på båten/cruiset fra Kiel-Oslo. Etter den skrekkelige flyturen med Fokker 100, bestemte jeg meg etter mye vurdering for å finne en alternativ hjem, og tilfeldigvis hadde de faktisk en ledig billett med båten. Så jeg dro dit fredag og møtte de, begynte rett med øl og drinker, festet hele natten og var elendig i formen i dag. Hadde ingen måte å komme meg hjem fra Oslo, og etter vurdering bestemte jeg meg for å bruke den ledige flybilletten de også hadde, siden det er boeing fly fant jeg ut at jeg kunne klare det, det gikk ok, men ikke helt bra, må mye mer øving til. 

Men uansett, har hatt en helt fantastisk tur til Berlin, det er en by som virkelig anbefales! Så utrolig mye å se og gjøre! 


Ingen kommentarer: