mandag 18. august 2008

Filmanmeldelse

I går var jeg og min kjære og så Narnia-Prince Caspian på kino OG Batman filmen, og i dag var jeg og Cathrine og så mamma mia!

Narnia-Prince Caspian er en film jeg har gledet meg lenge til å se ettersom jeg har lest bøkene mange ganger, samt at den første filmen virkelig falt i smak. Jeg er noe skuffet, men det er en film jeg gjerne kan se om igjen, men da under et pledd i min egen sofa. 

Ting som trakk ned mitt inntrykk av filmen: 

  • Bergen Kino strevde mye i begynnelsen med å stille inn skjermstørrelse og tekst, dette er ikke filmen sin feil, men filmopplevelsen startet med kaos. 
  • Filmen hoppet en del, syns det var noen overganger fra en scene til en annen som var merkelige. 
  • Mye av det som skjedde kunne man egentlig gjette seg frem til ganske fort, noe som til tider er litt kjedelig. 
Ting som trakk opp mitt inntrykk av filmen: 

  • Rollekarakteren Lucy sjarmerte, iallefall meg i senk!
  • Dyrene som var med var livlige og søte og gjorde at filmen hadde mye humoristiske trekk, samtidig som det var bitter alvorlighet. 
  • Når man ser slike eventyr filmer får man en spesiell følelse, som om man er små unger igjen, den fikk jeg av å se denne filmen, og det er virkelig positivt. 

Terningkast: 4 


Batman/The dark knight har jeg hatt lyst til å se helt siden reklamen kom på fjernsynet, men også fordi det var den siste filmen til Heath Ledger som døde så tragisk for ikke alt for lenge siden. Jeg er ikke den som ser actionfilm etter actionfilm, men denne må jeg faktisk kjøpe når den kommer ut på DVD! 

Ting som trakk ned mitt inntrykk av filmen: 

  • I KP 1 (kino sal) er det plass til 500 mennesker, på en varm sommerdag som det var i går er det nødvendig med mye mer ventilasjon i kinosalen, til tider var det så varmt og klamt at det nærmest var vanskelig å puste, noe som gjorde at en del av konsentrasjonen gikk bort til det! 
  • Noe overdrevete scener blandt annet en scene med et med et fly. (vil ikke avsløre for mye) 

Ting som trakk opp mitt inntrykk av filmen: 

  • Batman er HOT. 
  • Selv om det er en actionfilm var den faktisk til tider skummel, spesielt alle de klovnene som spratt rundt omkring i byen! 
  • Man visste aldri helt hva som kom til å skje, noe som gjør at pulsen stiger. 
  • Skuespillerene spilte svært overbevisende. 
  • Heath Ledger som spilte jokeren var så flink at jeg nesten begynte å heie på den onde siden! 
Terningkast: 5 


Mamma Mia! Så jeg på reklame for lenge siden, og jeg og Cathrine sa allerede da at DEN skal vi se. Dette er en feel good movie som bør sees sammen med jentegjengen ved en jentekveld der man kan sitte med goosebumps over armene når de synger med! 

Ting som trakk ned mitt inntrykk av filmen: 

  • Jeg ble til tider småflau av all syngingen og mimingen. Spesielt det Pierce Brosnan gjorde, hold deg til mer hardbarska roller sier nå jeg! 
  • Teksten som ble synget stemte ikke mye i forhold til det som var oversatt, noe som er litt dårlig, spesielt når man hører på sangen og så sier teksten noe helt annet. 
  • Slutten kom alt for brått og noe typisk. 

Ting som trakk opp mitt inntrykk av filmen: 

  • Hærlige skuespillere! som gjorde filmen svært morsom! 
  • Fin musikk og dans som gjorde at dansefoten hoppet med til tider. 
  • En film som gjør at man nesten går ut derfra noe småforelsket etter all syngingen om kjærleik. 
Terningkast: 4. 




Ingen kommentarer: