fredag 5. august 2011

Litt syt, lavkarbo hamburgerbrød og nytt smykke & ring.

 Kapittel 1 - SYT

Nå er jeg pisslei. Jeg har vært sykemeldt totalt 1 mnd nå, to uker før operasjonen og nå to uker etter operasjonen. Det har vært små ting hele veien, smerter, kvalme og alt mulig. Men i dag toppet det seg. Jeg har de siste dager hatt vondt i navelen (et av de stedene de har gått inn under operasjonen) og i dag var det veldig rødt og hissig. Dro til legen, som syns at det så infisert ut, og er nå igangsatt behandling. "Jeg sykemelder deg en uke", vi tar en prøve av såret, men siden du er sykepleier så vil jeg at du skal ta det litt med ro, og rense såret to ganger daglig". Kontroll på sykehuset til uken. I tilfelle det er gule stafylokokker (bakterie man frykter) får jeg ikke være med pasienter. OG jeg savner virkelig pasientene på sykehjemmet, pluss jobben min på hjerteavdelingen. Savner kollegaer og det å lære noe nytt vær eneste dag. Jeg er lei av å være hjemme og ta med ro.

Jeg har hatt tidenes verste sommer. Ord kan ikke engang beskrive hvor jævli kjedelig den har vært. Sett bort fra at min kjære har kommet ditt, det er selvsagt det beste! Men dere skjønner. Neste sommer skal bli legendarisk bra!

Kapittel 2 - Lavkarbo hamburgerbrød.

I går prøvde jeg meg på lavkarbo-hamburgerbrødene som fotballfruen la ut. Oppskriften hennes er såpass godt forklart på hennes side at jeg gidder ikke legge den ut her. Brødene ble gode, men med et snev av omelettfølelsen til tider. Men absolutt noe jeg skal lage igjen. Dressingen hennes også var utrolig deilig. Oppskriften finner dere på hennes side; www.fotballfrue.no


mm mmm deilig! 


Kapittel 3. Smykke og ring 

I dag måtte jeg på NAV for å spørre noe om sykemelding etc, er helt grønn på slike ting. Fikk svar på mine spørsmål, var visst en veldig enkel sak. Så gikk jeg og Thomas litt i gå, og så kom jeg over dette på Kappahl! Jeg er forelsket, det er lenge siden jeg har syns at et smykke har vært såå fint at jeg ikke hadde fått puste uten. 



... så jeg kjøpte ringen også! Mamma kommer til å tenkte "herregud noe så stygt" men nei mamma. Det er fint! 


Nå skal jeg spise deilig mat som mannebeinet har laget, gleder meg. Trenger det, etter en stor nedtur på legekontoret i dag. 

Ha en fin fredagskveld. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahha...mamman din er ikke den eneste som isåfall syns den var stygg...like stor som lillefingeren din! :p

Amalie sa...

anja du er så frekk!;)

Anonym sa...

smykket er vel ok, men ringen

mamma