mandag 11. juli 2011

Lavkarbo gulrotkakemuffins

Siden dagene går til gallesteinsanfall, blodprøver og å komme seg etter dette, og er sykemeldt en uke frem til jeg får svar om det blir hasteoperasjon - har man noe tid til å gjøre andre ting. Holder mildt sagt på å kjede meg ihjel, skulle så gjerne jobbet istedenfor det her.  Kjære Jannike la ut en oppskrift på en gulrotkake som så nydelig god ut. Så jeg brukte denne oppskriften, bare at jeg la røra i muffinsformer siden jeg ikke har rund kakeform.

Jannike har en fantastisk blogg med MANGE flotte og deilige oppskrifter, dette var bare en av mange. Anbefaler alle å ta en titt her

Her er oppskriften


3 Egg. 
250 g sukrinmelis. 
1 dl rapsolje. 
1,5 ts natron. 
1,5 ts kanel. 
1,5 ts bakepulver. 
1,5 ts vaniljepulver. 
150 g malte mandlar. 
250 g reve gulrot.

Glasur: 
200 g kremost. 
150 g sukrinmelis. 
2 ts vaniljepulver. 
Safta av 1/2 lime.

Begynn med å male mandler og raspe gullerøttene slik at dette er klart. Pisk så eggene og sukrinen godt sammen. Bland så alt det tørre sammen i en bolle. Tilsett denne i egg/sukrinblandingen sammen med oljen. Rør godt sammen og tilsett gulrøttene. Ha i store muffinsformer, jeg fikk 10 stk store muffinser. Stekes i ca 30 minutter på 170 grader. Avkjøl før man legger på glasuren. 

Og Jannike hadde rett, nydelig godt! 





mmm mmm!

1 kommentar:

jannike sa...

hihi! so søt du e! :D takk for god omtale :D

bra du likte oppskrifta då :D
Kunne tenke meg å møte deg snart no, Amalie! blir du i oslo i sommar eller ut på tur?