mandag 28. juni 2010

Lavkarbo gele!

Eller det blir vel rettere å kalle den ingenkarbogele! Jeg har endelig startet på ketolyse igjen, gud det er deilig. Så nå har jeg vært å handlet for denne uken, og laget et par skåler med gele.

Dette trenger du:

- En pakke gelatinplater
- Funlight gele etter eget ønske

Ta litt varmt vann, bløt opp platene og rør rundt. Når disse er helt oppløst tilsetter man ca 7 dl vann oppi de oppløste platene. Så tar du 3 dl ublandet funlight og putter oppi, rør om og fordel det i ulike bokser! La de avkjøle seg før du setter dem i kjøleskapet!

Gleder meg til i morgen! Da skal jeg ha gele som et mellomåltid eller som dessert!

Har hatt første vakt i dag som sykepleier. Var gøy, spennende, skummelt, skremmende, utfordrende og alt på samme tid. Jeg er helt utslitt, og har gjort ting i hele dag for å holde meg våken for å ikke sovne. Jeg skal legge meg særdeles tidlig i kveld!

Har du noen gang laget hjemmelaget gele?

Ingen kommentarer: