onsdag 18. august 2010

Oppdatering på livet i Tigerstaden!

Her er en liten oppdatering på hva som skjer her hos meg i Oslo.

Mandag: hadde jeg siste dag med ketosefri - jeg spiste meg dårlig på sushi, marsipankake, brus, ostepop og egentlig alt jeg klarte å putte i munnen. Da følte jeg at nå var det på tide å virkelig ta tak i de siste eller kanskje ikke de siste, men de kg jeg har igjen, og det er faktisk ikke rent lite. Jeg har som mål å skal ned 7 kg til juleferien begynner. Tror det er realistisk.

Tirsdag: Jeg var på hjerteavdelingen å møtte min nye sjef igjen, og noen hyggelige kollegaer. Fikk en liten innføring i avdelingen, skrev under papirer og avtalte noen opplæringsvakter. Virket da som en fantastisk avdeling! Etter dette var jeg på det gamle rommet mitt, sammen med skadedyrsvakta - og fikk virkelig sett noe av det ekleste jeg har sett, mengder på mengder med veggdyr under senga, nasty. "Detta blir ikke nå lett jobb, men det går med litt tid". Så om noen uker er alle døde og jeg kan flytte tilbake, det gleder jeg meg stort til. Jeg var også på jobbintervju på et privatdrevet sykehjem. Mannebeinet reiste hjem - trist! På kvelden traff jeg Anja, og senere bestilte jeg meg lavkarbobrød på www.spisdegslank.no, som skal hentes i morgen!

Onsdag: Første dagen min i dag i ny jobb. Fagsykepleieren jeg gikk meg ba meg møte kl 09.00 - en hærlig start må jeg si. Fikk omvisning på huset, ble satt inn i diverse rutiner og slikt. Avdelingen virket fantastisk når jeg var der i går, og det var den - og mer til. Ikke bare avdelingen fysisk - som er helt ny, romslig, luftig og flott. Men personale var veldig imøtekommende, varme og hyggelige. Tror det blir en flott arbeidsplass! Jeg fikk også tilbud om den ekstrajobben på sykehjemmet, og takket ja. Så har fått en del vakter der i neste uke. Ja målet er å tjene penger - spare faktisk. Har også vært på Ikea å handlet sengesett til den nye dynen min, etter en tid med masse knoting ser dynen ut som en dyne og ikke en sakkosekk! Dobbeltdyner er noe herk å skifte på!


Litt tankefull i dag, har drevet å tenkt, kladdet for meg selv hvor mye jeg må jobbe for å tjene nok til å spare og etc. Kan ikke jobbe for mye heller, skal jo tross alt studere og helst ikke gå over grensen slik at stipendet blir omgjort til lån.. En kabal som må opp.

En fin dag igrunn! Jeg føler meg optimistisk og klar for å jobbe, studere, slanke meg og spare penger - det er min store drivkraft for tiden!


Spm: Hvor mye har penger egentlig å si?



1 kommentar:

jannike sa...

Tusen takk for veldig hyggelig kommentar, Amalie! e veldig fornøgde då;)

hørtes ut som ein fornufti plan framover, prøva stadig å være like flink utan å få det heilt til!:S
penga e forresten heilt essensielt for å kunne leve det livet ein vil!