lørdag 7. august 2010

40 ting - tidsfordriv

Jeg hermer etter hærlige Mariann, fordi jeg igrunn ikke har noe særlig annet spennende å skrive om. Annet enn jeg og mannebeinet, ja jeg har et mannebein har vært å spasert i 6 timer i dag, og jeg er kjempesliten.

Tre ord om meg: Utålmodig, utadvent, blid
2. Det første jeg gjør om morgenen er: Sitter på sengekanten og prøver å finne ut hva jeg skal ha på meg, og så ser jeg meg litt i speilet!
3. Når jeg hører på radio blir jeg: glad, jeg liker igrunn radio!
4. Jeg gleder meg til: Jeg har bedre økonomi, kondisen er bedret og jeg har nådd mitt slankemål!
5. Klesskapet mitt er fullt av: Klær av alle varianter, men har igrunn kastet mye drit like før jeg flyttet hit til Oslo!
6. Når jeg skal pynte meg: Tar jeg på meg det plagget jeg føler meg tynnest i!
7. Sminke er: faktisk viktig for meg
8. Første gang jeg var full var jeg: Tror jeg var rundt 13-14, på heimbrent. Blanda med melk. Æsj
9. Jeg føler meg mest sexy når: Jeg har kledd på meg det jeg føler meg tynn i, og jeg er litt full!
10. I kaffebaren bestiller jeg: I ketose blir det en cappuchino, mens uten ketose blir det gjerne en chai latte
11. I baren bestiller jeg: I ketose blir det sprit med pepsi max (litt stygt ja) eller et glass rødvin
12. På fest finner du meg: Litt overalt, begynner i sofaen, så på kjøkkenet, på badet og så på dansegulvet!
13. På nattbordet har jeg: Nada nattbort
14. Jeg kan ikke leve uten: familien, venna, må vel skrive mannebeinet? ;) ... og penga

15. Barn er: en plage på bussen og fly. Men noen kan faktisk være veldig søte. Har faktisk kommet så langt at jeg tenker at en dag kan det jo kanskje hende at jeg vil ha et lite krapyl!
16. Om natta: sover jeg som regel ganske godt.
17. I veska har jeg: mobil, pengbok, kortmappe, almanakken, penn, nøkler, lypsyl 3 stk, hårstrikk, hårklipe, busskort og sikkert noe mer piss
18. Trening er: noe jeg ikke har gjort på lenge, men snart! snart!
19. Politikk er: ofte kjedelig, men føler selvsagt at jeg kunne gjort aaalt mye bedre selv:p

20. Kjærlighet er: ganske kult!

21. I høst skal jeg unne meg: En ghd slettetang når jeg har økonomien på plass! okei det blir kanskje på våren:p
22. Alle jenter burde: se seg selv i speilet og tenk "damn i look good"
23. Alle gutter burde: være flinkere å gi komplimenter!

24. Jeg er dårligst til: å spare penger - tenke økonomisk
25. Jeg er flinkest til: å bruke penger
26. Jeg simpelten elsker: å kunne gå i en klessbutikk uten å finne det største plagget, å føle seg fin i noe annet enn svart!
27. Det mest ulovlige jeg har gjort: Her må jeg si det samme som Mariann: mobbe.
28. Jeg beundrer: Anja for sin økonimiske sans, Silje som gjør at enhver kan føle seg hjemme hos henne, Christel som gir en følelse at man alltid kan komme dit visst det er noe - iallefall en god knyttneve visst man trenger å sloss, Carolina for sin vennlighet, Lisa for sitt vesen, mamma for sin snillhet, pappa for at han aldri blir ferdig på skolen, mannebeinet for hans evne til null stress, Maria for hun kan virkelig være fattig med stil. Og mange mange fler.
29. Det beste jeg vet er: Å nå et mål
30. Min verste uvane er: At jeg kan være særdeles utålmodig, og tenke gjennom fint lite når det gjelder til pengebruk
31. Jeg er medlem i: Norsk Sykepleierforbund

32. Jeg tror på: at man kan klare alt visst man vil! Det handler om innsats!
33. Du visste kanskje ikke at jeg er: vimsete
34. På skolen var jeg: Den som prata mye, men ikke fikk særlige resultater
35. Som venn er jeg: enestående? hehe forhåpentligvis en man kan både ha det gøy med, men også snakke med visst det er noe!
36. Når jeg har fri: liker jeg å shoppe! Rart jeg er blakk?, være med vennnene mine, sove, slappe av, sitte på kafe og bare se på mennesker
37. Jeg brenner for: Skole, venner, familien min, vennene mine, reising og ketolyse
38. Om 5 år har jeg: en jobb jeg brenner for, som gjør en forskjell for noen? Jeg har en sparekonto, jeg har mange reiser bak meg og forran meg.
39. Om 10 år er jeg: helseminister! neida, men jeg driver med forskning eller fagutvikling, jeg har sikkert falt for hele dette konseptet med kids, bil, hund, hus, gjeld og alt det!
40. Det er lov å lyve hvis: man sparer andre for mye smerte og elendighet! og ikke minst seg selv "nei man legger ikke på seg av å spise en hel kake en gang iblant"

Ja that was that!

4 kommentarer:

Mariann sa...

naaw, "hærlige Mariann" ;) du e ganske så hærlig sjøl =)

jannike sa...

so artig innlegg! kankje eg herma? ;) HIIHHI

Anonym sa...

hehhehe---- du e kul ;)

Anonym sa...

klem siljemoren :)