mandag 21. januar 2008

Dose-mengde-styrke

Jeg sier bare med dette at jeg misliker igrunn medikamentregning! Noe av det er lett som faen mens andre ting som blant annet fortynning og å regne om til dråper er mer eller mindre noe pisspreik. Jeg har alltid vært dårlig i matte, til og med mattelæreren min håpet at jeg ikke kom opp i matteksamen på tredje året vgs, men det gjorde jeg og bevisste da at jeg suger i faget. Fikk en 3`er men tror det var fordi jeg var smørblid og flink til å prate rundt temaet. Og når jeg var ferdig med eksamen tenkte jeg "yeahh ikke mer matte" meen slik ble det ikke.. medikamentregning må man ha som sykepleier, forståelig men akkurat i dette øyeblikk står det ikke helt på topp ti lista mi over ting jeg liker.

Stamløsning, konsentrat, hva er mengden? høh tenker kanskje du? ja jeg også på enkelte ting. Man kan ikke ha en eneste feil på prøven men man får ta den 3 ganger, klarer man den ikke får man foten i ræven og blir sparka ut fra skolen, så kjenner presset ligger på mine skuldre. Drømmen hadde vært å bestå første gangen men med min flaks tror jeg neppe det. Jeg har merkelig nok en tendens til å gjøre feil på de enkle tingene og av en eller annen merkelig grunn klare de som er mer komplisert. Logisk? nei.

Men er et par dager til eksamen, kanskje det går opp et lys for meg, hvem vet.. visst ikke er du hjertelig velkommen til å slå på lyset!

Ingen kommentarer: