fredag 21. september 2012

Fredag i Amster!

Faderullan nå er jeg sliten. Jeg dro ut tidlig tidlig i dag fordi jeg hadde så mye på tapeten, og planen var å komme tilbake til hotellrommet i firetiden for å gjøre unne litt mer på masteroppgaven, men den gang ei. Nå skal jeg faktisk gå ned til kafeen/baren her på hotellet for å unngå å sovne i denne deilige sengen.

Jeg startet denne dagen i Amsterdam ved å dra til Anne Franks hus. Jeg har lest boken for mange år siden, og flere har sagt at man må ta turen innom når man er i denne byen. Jeg angrer ikke - en sterk opplevelse. Jeg kjøpte boken (på norsk faktisk) i museumsbutikken, og nesten løp til nærmeste kafe for å lese de første sidene. Jeg har også vært innom Westerkerk - en kirke, Oude Kerk - også er kirke. Jeg var noen timer på Rijksmuseet, og har vandret noen timer på et kjøpsenter, som resulterte i noen små vakre ting.

Har ikke med meg ledningen til kamraet, derfor er det bare bilder som er tatt med iphonen;


Oude Kerk

 The night watch av Rembrandt! 




Enda litt mer kanaler, syns det er så sjarmerende! 

Middagen; deiiilige blåskjell

Og shoppingen; Fendi armbånd, Mark Jacobs clutch/pung og Ted Baker iphone etui! 


Nå må jeg gå ned å ta meg noe å drikke, og kanskje gjøre litt statistikk! 

Sneiks!

1 kommentar:

Anonym sa...

hei høne.

kor du kosa deg.

det ser herlig ut, nyt dagene og kos deg masse.

klem fra mamma