mandag 2. april 2012

Why so happy?

I dag har jeg en god dag. Hvor jeg igrunn kjenner jeg fylt av en lykkefølelse. Hvorfor? Fordi jeg lenge har gådd med en konstant gnagende følelse i magen om at jeg ikke har "klart" å jobbe så effektivt med masteroppgaven. Å være student er å gå med kontinuerlig dårlig samvittighet når man gjør noe annet enn skole. Og jeg har vært så stresset om denne oppgaven - at jeg har blitt helt handlingslammet. Totalt handlingslammet. Men etter det kurset i Akademisk skrivning har jeg fått noen gode tips og råd som gjør at jeg nå gleder meg vilt til å sette igang prosessen igjen! 

"Legg dine vaner i hverdagen også inn i skriveprosessen"

Jeg er glad i lister. Silje og andre har alltid plaget meg litt med dette - men det fungerer for meg for å få gjort ting. Men nå skal jeg bruke dem for alt det er verdt. Jeg har nå laget lister med små bokser jeg kan krysse i når jeg har gjennomført. Jeg skal også hver uke legge en strategisk plan for hvordan jeg skal komme meg gjennom uken - OG IKKE SETTE FOR STORE MÅL! 

Sistnevnte er jeg for flink til. Slutt på det. 







Klar - ferdig - SKRIV(eglede)

Nå skal det planlegges og skrives!!


1 kommentar:

jannike sa...

du e so flink amalie! har alltid beundra deg for at du e so strukturert! :D fortsett den gode skrivestimen, du kjem nok i mål kjenne eg deg rett ;)